Kiderült, kik tervezik meg a Balatontól a horvát határig húzódó főút felújítását
Összesen 67 kilométernyi főút újul meg a Dunántúl egyik jelentős közlekedési folyosóján.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette a 68-as főút felújítására kiírt tervezési közbeszerzés eredményét. A 68-as út a horvát határtól indulva 95 kilométeren át egészen az M7-es autópályáig húzódik, észak-déli irányban átszelve Baranyát és Somogyot. Hossza 95 km, ezzel a második leghosszabb magyar két számjegyű út a 47-es út mögött.
A szóban forgó beruházásban a Barcsot és Balatonberényt összekötő főútnak egy jelentős részét szélesítik, illetve alkalmassá teszik a 11,5 tonnás tengelyterhelésre.
Az összesen 67 kilométer érintő fejlesztés két részprojektből tevődik össze.
Egyrészt a Barcs és Lábod közötti tervezés a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. feladata lesz a 0+000 valamint a 29+634 kilométerszelvények között, nettó 679 millió forintos szerződéses értéken. Itt mintegy 30 kilométernyi kerékpárút-fejlesztést is elő kell készíteni, valamint öt darab híd felújítását is.
A második rész a főút Böhönye és a 7-es főút közötti szakaszára vonatkozik, amelyet a Pannonway Építő Kft. és a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. készít elő nettó 579,86 millió forintért. Az 58+650-es, illetva a 96+686-os szelvények közötti burkolatmegerősítést is kiegészíti egy mintegy 30 kilométernyi párhuzamos kerékpárút fejlesztés, valamint hét darab híd felújítása.
A projektről már tavaly is beszámoltunk az ITM akkori közleménye alapján. Eszerint az előzetes egyeztetések során figyelembe vették az itt élők kéréseit. "Ennek nyomán körforgalmi csomópontok létesülnek Marcali mellett, és a 61-es út csatlakozásánál Böhönyénél" - idézt az akkori közlemény Móring József Attilát, Marcali és térsége országgyűlési képviselőjét, irta a magyarepitok.hu