Skip to main content

A Bükkben jártunk

Írta: Mikszáth Iskola
Megjelent: 2014. július 02. Szerda, 05:14

A TÁMOP 3.1.4-2012/2-0606 „Innováció Marcali általános iskoláiban" pályázat keretében 22 4. c osztályos diákkal a természetben zártuk a 2013/2014-es tanévet, tagozatot.

Már a megérkezés napján túrabakancsba bújtunk, hogy a festői szépségű Szarvaskőt ölelő hegyek közül 2,5-et birtokba vegyünk. Nem kíméltük lábainkat. Kicsit lihegve ugyan, de tartottuk az iramot a két mindenre elszánt túravezető mögött a geológiai tanösvényen. Bátorságunkról is tanúbizonyságot tehettünk, mikor a hegytetőn magasodó kilátóról kitekintettünk a Bükk hegyeire.

Másnap buszra szállva bevettük magunkat az egri vár falai közé. Felderítettük a vár minden zeg-zugát, adóztunk a hősöknek, s a vár alatti Kazamatákban is sétáltunk. 3D-s szemüvegeinket felcsatolva filmvetítés során betekintést nyertünk az 1500-as évekbeli egri várba, majd az eső elől elbújva a Bazilika szépségeibe feledkeztünk.

A harmadik napon szakvezetés segítségével madárlesre mentünk. Néhány madarat sikerült a háló segítségével befognunk, meggyűrűznünk, adataikat lejegyeznünk. Most már biztosan felismerjük a légykapót (örvös-, avagy kormos? :-)), cinegét, feketerigót, s azt is megtanultuk, hogy milyen nehéz megállapítani a fiatal egyedeknél a pontos fajtát. S, hogy a szerda se maradjon várrom nélkül, meghódítottuk délután a szarvaskőit, ahonnan lélegzetelállító kilátás nyílt a környékre.

Csütörtököt Szilvásváradon, a Szalajka-völgyben töltöttük. Kisvasútra pattantunk, majd az ősember barlangját vettük birtokba. A barlangi pihenő után a patakok folyását követve meggyőződhettünk arról, hogy a Fátyol – vízesés „élőben még szebb, mint a környezetismeret tankönyvünkben" . A Szikla-forrás, s a pisztrángneveldék mellett lassan mi is követtük a patakok útját, s ittuk magunkba a természet eme csodáit. Bátorságunkat kipróbáltuk a bobpályán, illetve a kalandpark junior pályáin.

A napi portyák, túrák után este a fejünk dolgozott. Memóriánkból előcsalogattuk az aznapi információkat, s megoldottuk az aznapi feladványokat. A szálláshely udvarán a szabadidőnket tekézéssel, ping-ponggal, tollassal, focival töltöttük.

Pénteken szomorúan vettünk búcsút a Bükk – hegységtől, de várt ránk a Mátra, hogy a hazafelé vezető úton még feljussunk a csúcsra, Magyarország legmagasabb pontjára. Picurkát dideregve néztünk a távolba a Kékes tetejéről, s intettünk búcsút az Északi-középhegységnek, de várt ránk Somogyország.

{besps}2014a/2014-07-02-05-06-23{/besps}

Navigáció a nyilakkal lehetséges, illetve a galéria automatikusan töltődik a lejátszás gombra kattintva. Nagyobb méret jobb egérgomb ... megnyitás új lapon.