Skip to main content

Bezárni tervezik a 35. sz. (Siófok–Kaposvár) vasútvonalat...

Írta: Vágó Zoltán
Megjelent: 2024. április 12. Péntek, 08:59

3826 XS108880 240106

Nyolc mellékvonal jövője vált kérdésessé, a szaktárca a vonat helyett a Volán autóbuszaival oldaná meg a közlekedést, írja az iho.hu

 

 

Április 20-tól június 15-ig utasszámlálást, igényfelmérést tartanak nyolc vasúti mellékvonalon, mivel "a vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt" intézkedési tervet kért az ÉKM – derült ki egy, szerkesztőségünkhöz eljutott, a MÁV-Start-ban íródott levélből. Hogy könnyebben menjen a munka, mindjárt van segítség az eredmény meghatározásához is, mégpedig a legmagasabb helyről:

„Miniszter Úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést. (Módváltás 2.0)”

A levél az elrendelt utasszámlást a mellékvonali dízel motorvonatok, azaz a Bz-k hiányával indokolja, de Mohács felé például Desirók is járnak.

Az alábbi vonalakról van szó:

4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu–Komárom)
14. sz. vasútvonal (Pápa–Csorna)
23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg–Rédics) – itt a GYSEV a szolgáltató, és jobbára 5047 sorozatú motorkocsik (Berényik) viszik az utasokat
35. sz. vasútvonal (Siófok–Kaposvár)
66. sz. vasútvonal (Villány–Mohács)
94. sz. vasútvonal (Sajóecseg–Tornanádaska)
106. sz. vasútvonal (Sáránd–Nagykereki) – itt meg tavaly nyáron volt pályafelújítás
127. sz. vasútvonal (Gyoma–Szeghalom)

Az érintett vasútvonalakon április 15-én indul, és június 15-ig tart az utasszámlálás.

A szándék tehát egyértelmű, a vasúti személyszállítás leállítása, a Módváltás 2.0 elnevezés is ezt jelzi. Az időzítés se lehet véletlen. Noha a tavaly augusztusban bezárt tíz mellékvonal ügye nem váltott ki országos ellenállást, azért a június 9-i önkormányzati választásba nyilván nem akarnak belezavarni, így a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a választás utánra időzíti a bezárásokat.

Megkérdeztük a MÁV-Volán-csoportot is, íme a válasz:

"Nem nyolc, hanem egyetlen újabb mellékvonal esetében sincs döntés módváltásról vagy bezárásról, ilyen döntés előkészítése nem zajlik a vasúttársaságnál. A levél tartalmát tehát nem tudjuk megerősíteni, annak keletkezési körülményeit, okait vizsgáljuk, az idézett levél szövege így semmiképp sem tekinthető hivatalos MÁV-VOLÁN-álláspontnak. A MÁV-START Zrt. egyébként folyamatosan figyeli a szolgáltatási területén az utasszámok alakulását, a vonatok kihasználtságát, időközönként – beleértve a nagyforgalmú vasútvonalakat is – utasszámlálási illetve piackutatási tevékenységet folytat, ám a megkeresésben foglalt vasútvonalakat érintően nem került kiadásra utasszámlálási feladat vagy azzal kapcsolatos engedélyezés."

 

Via: iho.hu

 

 

Sport - Legfrissebb
Városunk - legfrissebb
Közelben - Legfrissebb
Interjúk - Legfrissebb
Kék hírek - Legfrissebb
Kultúra - Legfrissebb
MTI - Legfrissebb
Közérdekű - Legfrissebb