KÜZDENI AKARÁSBÓL JELES! - Egy marcali autóversenyző nem adja fel.
Marcali maroknyi csapata megmutatta milyen az amikor szívvel lélekkel csinálsz valamit. Megmutatták milyen az, amikor tartani kell egy olyan csapattól, akik minimális támogatással ,összeszorított fogakkal, borulással tarkítva küzdenek. Küzdenek minden akadály ellenére még akkor is amikor az utolsó versenyek egyikén veszítik el a végső összetett csapatgyőzelemet.
Marcali akkor is GYőZTES!
Tavasszal még senki esélyt nem adott valószínűleg annak, hogy beleszól a bajnokság győzelmèbe egy pár fős csapat. De hónapról - hónapra duzzadt a versenyzői létszám és jöttek sorban az első helyezések. Több kategória első helyezettjèt is marcali versenyző adta, így a szezon vége felé egyre jobban elkezdtek tartani tőlük. Nem csak az időjárás szélsőséges elemeivel kellett megküzdeni a szezon során, hol porban, hol sárban semmit nem látva hajtottak, de az autók is néha feladták a leckét. Addig amíg volt egy halvány remény is az indulásra senki nem adta fel. Ha kellett akkor motorháztetőt egyenesítettek, fèltengelyet cseréltek, de ha lehetett akkor lábat lógatva versenyt néztek. Nézték ahogy a csapattárs az autót szèthajtva küzd, hogy utána közösen egy újabb futamra összerakják fél óra alatt ha szükséges.
KÜZDENI... Jól mutatja ez a szó, hogy mire voltak képesek.
Amikor 2 defektes kerékkel addig nyomta a gázpedált amíg az első helyen célba nem ért. És a következő rajtnál 4 ép kerékkel újból ott volt a rajtrácson, hogy a győzelem az övé legyen. Vagy küzdött Ő a csapatért az utolsó pillanatig, de a pálya egy pontján kisodródva borulva az oldalán állt meg. Hosszúnak tűnő percekig döbbent csend, amíg vissza nem borították és ki nem szállt. A szezon utolsó tapsa neki járt.
Amikor egész nap a csapattársak miatt izgul, de a nap végén autóba ül, minden megszűnik körülötte és igenis nő létére megmutatja, hogy bármelyik férfivel simán felveszi a versenyt, hiszen az első helyen egy defekt neki sem akadály. Kis tanítványa felnézve rá ugyanúgy fog küzdeni amit tőle lát.
Amikor valakinek az élete a vezetés és ez a pályán is meglátszik, nem éri be a 2.hellyel, ha kell addig küzd a legkisebb helyen is amíg nincs meg az 1. De azért a tükör az tükör. Egész szezonban megvolt, de egy kis helyen az autó elfér, a tükör már nem. Hiába járulékos veszteség mindig előfordulhat ,még akkor is ha egy futam vissza is van.
Amikor a saját tengelye körül többször pördült autót traktor hozza ki, az autónak semmi baja és a rajtrácson a nézők legnagyobb meglepetésére ott volt a következő indítás alkalmával. Nem volt kérdés ki volt annak a futamnak és napnak a legnagyobb győztese.
Egy Lada verseny mindig izgalmas főleg ha 2 saját versenyző küzdelmét látja az ember. De néha a technika ördöge eldönti a futamot és fejtörést okoz egy kitört kerékkel. De egy autószerelőnek az sem akadály.
Sok száz kilométer van a versenyzők háta mögött egy szezonban, nem csak a pályán, hanem a pályán kívül is. Két-három hetente útra kelni az ország eldugott szegletébe és benzingőzt szívni egész nap az egy életérzés számukra. Ádánd, Csapod, Nyirád, Pápoc, Rábatöttös, Sümeg, Szombathely, adott otthont a 11 futamból álló szezonnak. Ezeken a településeken rendezték meg a futamokat, minden alkalommal más-más egyesület szervezésében.
Hajnalban elindulni, éjjel hazaérni, másnap pedig úgy munkába menni, hogy szinte senki nem tud arról, hogy Marcalit képviselve mennyit küzdöttek. És a küzdelmes csaták végén meg is lett az eredmény. Nem volt olyan versenyhétvége hogy ne lett volna a dobogó legfelső fokán hazai versenyző. Marcalit olyan versenyzőki is képviselték büszkén a szakosztályhoz tartozva, akik előtte valószínűleg soha nem jártak kisvárosunkban. Mégis mindent megtettek és a csapattársnak hangosan szurkolva kiabálták hogy HAJRÁ MARCALI!
Büszke voltam amikor olyan emberek szájából hallottam a város nevét kiabálni, akik képviselhettèk volna saját városukat vagy a környékét, de ők inkább mást választottak. Választották azt, ahol egy igazi csapatra találtak, ŐK Marcalièrt küzdöttek és hozták el az egyéni helyezetteknek járó kupa valamelyikét. Együtt küzdöttek, egy célért, a végső győzelemèrt.
November 19-én került sor ünnepélyes keretek között a díjátadóra Sümegen. Marcali versenyzői minden általuk indult kategóriában dobogóra állhattak.
Drávecz László
Lada kategória 2. hely
(Gyári Lada autók 1600cm3-ig normál karburátoros, hátsókerék meghajtású autók)
Hidasi Roland
- középmezőnyben végzett, sajnos csak pár versenyen tudott részt venni
Karbovszky Ferenc
Széria kicsi kategória 1. hely
(Széria autók 1600 cm3-ig. Összkerékhajtás, turbófeltöltő nem engedélyezett)
Szuperfutam 1.hely
(Bármilyen, a napi versenyre nevezett autóval lehet indulni.
A különböző kategóriás autók egy futamban versenyeznek.)
Komálovics Balázs
Széria nagy kategória 2. hely
(Széria autók 1600 cm3-től, illetve bármilyen autó,
ha összkerékhajtású, vagy turbófeltöltővel rendelkezik)
Szuperfutam 2. hely
Misák Martin
Lada kategória 3. hely
Szabó Brigitta
Női kategória 1. hely
(Bármilyen, a napi versenyre nevezett autóval lehet indulni.)
Csapatversenyben az előkelő 2. helyet szerezte meg Marcali maroknyi csapata, melyhez minden versenyző által szerzett pont hozzájárult. Hősies küzdelemben csak 2 ponttal maradt le a jóval nagyobb számú első helyezett csapattól.
Fotók: V.P, J.R és egy versenyző Facebook oldala
https://marcaliportal.hu/sport/60372-marcali-auto-motor-sport-egyesulet-2022-es-szezonja-2#sigProId2be2987483
A galériához kattintson a képre!
https://marcaliportal.hu/sport/60372-marcali-auto-motor-sport-egyesulet-2022-es-szezonja-2#sigProIdc8139dd8fa
A galériához kattintson a képre!
https://marcaliportal.hu/sport/60372-marcali-auto-motor-sport-egyesulet-2022-es-szezonja-2#sigProId217d9f261c
A galériához kattintson a képre!